EMMA RÖNNHOLM

Sommarbarn.

Allmänt Permalink0
När klockan är 02.30 så vet jag inte om man ska kalla det morgon eller natt. Känns som båda. I vilket fall som helst är jag vaken. Molly vaknade och ville ha mat och ny blöja. TVÅ nya blöjor till och med, eftersom det inte passade att bajsa i den första blöjan. Nej, det skulle tvunget bajsas i den nya blöjan. Två minuter efter att jag hade lagt henne i sängen och stoppat om henne och lagt mig själv tillrätta. Bra tajmat..  gäääääsp! Inte för att jag är så speciellt pigg, men jag tänkte att jag kunde blogga lite medan Molly somnar om. 
 
Idag, eller snarare igår, var en jättefin dag! Solen och värmen kom som på beställning. Morgonen var underbar. Sol, fågelkvitter och frukost utomhus. Efter frukosten gick vi till stranden. Dock blev inte jag, Emil och Molly så långvariga - eftersom jag knappt kan vara i solen när den står som högst. Dessutom tycker Emil att allt över 18 grader är FÖR varmt, haha. Så vi tog Molly och gick tillbaka till stugan. När resten av familjen kom tillbaka åt vi lite lunch innan vi gick och spelade minigolf. Superfin bana, verkligen! Resultatet blev som följer;
1. Marie 
2. Emil
3. Jag & Christer 
4. Frida 
Jag hade tippat mig själv på sistaplats, så jag blev i allafall glatt förvånad, haha. Efter golden gick vi hem, tog det lite lugnt, spelade kubb och grillade. De andra tog en promenad med Molly efteråt, medan jag och Emil stannade i stugan. Passade på att ta en svalkande dusch. Jag kan inte förklara hur skönt det är att ha människor runt en som så gärna vill ta hand om Molly. Inte för att Molly, på något sätt alls, är "jobbig" eller svår. Absolut inte. Snällaste bebisen någonsin ♡ Men en bebis behöver alltid passas - och dessa dagar har det varit skönt att ha Marie, Christer och Frida hos sig som kan gå promenader, hålla när man ska äta, byta blöja osv. osv. Det är guld värt och det uppskattas oerhört mycket ♡ Kvällen avslutades med lite spel och gottis. Har kännt mig som ett barn idag, nästan. Befinner mig i en jättefin miljö och när vädret blir så fint + att man har tillgång till så bra barnvakter 24/7 så kan man inte låta bli att känna sig lite fri och sprallig i benen, haha! Sista dagen idag. Blir nog någon liten utflykt innan vi ska hem :) 
 
Emil, nyduschad... ny tork-taktik. 
trollunge ♡
 
Försökte få lite färg på de likbleka benen.
Emil & jag tar en kopp kaffe i kvällssolen ♡ 
 
Till top